Salı, Temmuz 26, 2005

Çok şey mi istiyorum?

Cocacola şişesiyle, imajıyla, yazı biçimiyle o kadar güçlü ki, insanlar kırık bir Cocacola şişesi görünce bile onun CocaCola olduğunu anlayabiliyormuş. Aynı şey Google için de geçerli. Google'ın kendine has bir yazı biçimi var. Yazan kelime ne olursa olsun, onun Google'a ait olduğunu anlayabiliyorsunuz.
Markaları yönlendiren artık pazarlama müdürleri değil. Bizleriz. O halde neden insanların markayla oynamalarına ve kişiselleştirmelerine izin vermeyelim...
CocaCola, bazı sanatçılara özel şişe tasarlattığını biliyoruz. Neden ben kendi cocaCola şişemi tasarlayamayayım? Ve neden Google açılış sayfamda kendi istediğim şekilde değiştiremeyeyim?

3 yorum:

SmileyYYy dedi ki...

tamamen ve kesinlikle katılıyorum!marketing üzerine seçmeli ne var ne yok almış bi işletme mezunu olarak yada marketing masteri yapmasına aylar kalmış olan biri olarak değil, sadece ve sadece bi 'coca cola addict' olarak ve coca cola şişe/kutusu kolleksiyoncusu olarak katılıyorum hem de. ben türümün tek örneği değilim, benim gibi yüzlerce ve abartmıyorum binlerce insan var...eğer olay para kazanmaksa,sadece bizden kazanacağı parayı bile düşünemiyorum!ayrıca özel günlerde falan da tasarlanabileceği için çok da hoş bir hediye seçeneği olur!
of özgür içimi okudun, yıllardır söylerim bunu ben de!keşke olsa:)

SmileyYYy dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
SmileyYYy dedi ki...

bu konuda söylemek istediğim bir şey daha var.Çok uzun zaman önce değil, bu sene yada 2004ün sonlarına doğru, real'de adını şu anda hatırlayamadığım bir şampuan değişik bir uygulama başlattı: fotoğraf çektirmek için hazırlanmış kabinlere girip sadece kendinizin ya da arkadaşlarınızla birlikte fotoğrafın(ız)ı çektiriyordunuz ve bunu bikaç saniye alan bir işlemle şampuan şişesine yapıştırıyorlardı; bedavaydı ve süpermarketin içinde, şampuanların satıldığı yerde bir standda gerçekleşiyordu. Neden bunu Coca Cola da yapmasın? Biz bunun kabaca hesabını yapmıştık, ve açıkcası Coca Cola gibi büyük kar marjına sahip bir firmanın altından kalkamayacağı gibi bir şey değildi...