Perşembe, Temmuz 07, 2005

Kısayol Yaratmak

Şimdi kullanmakta olduğumuz yazılımlardaki kısayolları kendi işimiz için düşünebilir miyiz? Mesela şimdi kullanmakta olduğum internet explorer sık kullanlar menusune sık kullandığım siteleri kaydettim, açılış sayfamı google.com yaptım, klavye kısayollarını kullanıyorum ve üstteki menüyü kendime göre kişiselleştirdim. Tüm bu kısayollar benim firefox’a geçmemi engelliyor. Kendi ürünlerimiz içinde böyle kısayollar yaratabilir miyiz? Ben Turkcell’in otomatik ödemeyi teşvik edici kampanyalar yapmasına bayılıyorum. Muhakkak ki otomatik ödeme vermiş bir müşteri diğerlerine göre kat kat sadık olacaktır. Kullanım geçmişini kaydetmek de bir başka yoldur. Mesela Nike Free’ye bakın. İyi performans göstermeniz için ayakkabının size alışması lazım. Sık sık giymeniz lazım. Tam ayakkabı size alışmışken de başka bir ayakkabıya geçemezsiniz herhalde. Sigortacılar başka bir örnekdir. AXA sigorta döneminiz içindeki risk durumunuza göre müşterilerini gruplamakta ve kişiselleştirilmiş teklif dunmaktadır. Siz axa müşterisiyseniz zaman içinde birbirinizi tanırsınız ve daha uygun sigorta teklifleri alırsınız. NOT: internet explorer'a daha sadık olabilmem için kendi bilgisayarımdaki kısayolları başka bilgisayarlara aktarabilmeliyim. Çünkü sık sık başka bilgisayarlar kullanıyorum.

Hiç yorum yok: