Pazartesi, Mayıs 02, 2005

Kurumsal Pazara Tüketici Ürünleri

Amerikalı Gap grubunun, iş kadınlarına yönelik markası Banana Republic (bizim Network’a denk) “Work to Wear” diye bir uygulaması var. Eğer, şirket olarak Banana Republic'in çizgisine yakınsanız ve 500'den fazla çaılşanınız varsa bu programa katılabiliyorsunuz. Programın amacı şirket çalışanlarınızın işte şık olmalarına yardımcı olmak. Onlara gerek iş gerekse günlük yaşamlarında giyebilecekleri en son trendler hakkında bilgi vermek. Ve, şirketin de desteğiyle indirimler sunmak…” Hayatımızın büyük bir çoğunluğu işte geçiyor. Ve iş hayatı, yaşamımızın en önemli önceliklerinden biri. Daha sağlıklı olmamız, daha şık giyinerek kendimizi iyi hissetmemiz, yeni bir şey deneyerek ufkumuzu açmamız, iş dışı hayatımızı daha da kolaylaştıracak ürünler almamız… eğer performansımızı arttıracaksa bu en çok şirket için iyidir. Bu yüzden, akıllı şirketler, insan kaynakları stratejileriyle çalışanların bu davranışını destekler. Tüketiciye yönelik olarak düşündüğümüz bir ürün, eğer insanların iş hayatlarına da katkıda bulunacağına inanıyorsak, kurumsal pazarada sunulabilir. Banana Republic’in yaptığı gibi bir paket haline getirerek şirketlere önerilebilir. Bu programın, çalışanların sağlığına, motivasyonlarına ve yaşamlarına katksını gösterebilirseniz, ve bununla şirket performansı arasında bir bağ kurabilirseniz teklifiniz kabul edilecektir. Bir çok sağlık ürününde, diyet ürünlerinde, tatil programlarında, dil kurslarında… benzer fırsatlar vardır.

2 yorum:

Eylül Ataklı dedi ki...

Çok güzel bir fikir ama ülkemizde işverenler daha çalışanlarına doğru dürüst maaş bile vermiyorlar. O nedenle uzun yıllar boyunca (belki bir iki istisna dışında)Türkiye'de bu gibi şeylerin uygulama alanı bulacağını sanmıyorum. Bizimkiler ancak Çalışan Memnuniyeti Anketi filan yapıyor : )

özgür dedi ki...

bunun bir örneğini de Apple,ın ipod için üniversitelerle yaptığı işbirliğini verebiliriz.
http://store.apple.com/Catalog/US/Images/routingpage.html