Pazar, Nisan 10, 2005

Starbucks deneyimini güçlendirmek

Geleneksel cafeler heryerde var. Starbucks, dostlarınızla beraber iyi ve sağlıklı tartışmalar yapabileceğiniz üçüncü bir mekan. Bu tartışmalar Starbucks deneyiminin önemli bir parçası. Starbucks, bu yönde insanları konuşturmak için “The way i see it” diye bir uygulaması var. Bu uygulamayla, tüm Starbucks bardaklarının bir yüzüne düşünürlerin, yazarların, sporcuların… bir düşüncesi yazılmış. Amaç, insanların bu sözler üzerine düşünmesini ve konuşmasını sağlayarak akıllarda kalmak ve farklı bir deneyim yaşatmak
İşte en çok tartışılan sözlerden biri: The Way I See It #14 "1.6 million years ago a youth died in Africa. His body was swept into a swamp. In 1984 his bones were painstakingly excavated to reveal a species on the brink of becoming human. All people on earth have one thing in common. We share a single African ancestor; the same as this young boy." -- Dr. Louise Leakey Paleontologist and National Geographic Explorer-in-Residence. She is currently working in Kenya.
Tüketici Nasıl Düşünür kitabında insanların yakın bir arkadaşıyla veya hoşlanmadığı bir yabancıyla yiyeceğini aynı yemeğin, lezzet olarak farklı algılayacaklarını okumuştum. Burada da insanların iyi tartışmalar yaparken içtikleri veya sıradan konuşmalarla içilen aynı kahvenin insana farklı deneyimler yaşatacağını söyleyebiliriz.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Starbucks bir çok uygulamasıyla farklılaşabilmiş bir marka. Starbucks'ın iletişim için reklamı hiç kullanmadığını, bunu sadece PR ile yaptığını duymuştum. Bahsettiğin uygulamada tek kelimeyle süper. İnsanların bir eylemi gerçekleştirirken yaşadıklarımı deneyim gerçekten önemli.Hoş bir sohbetle içilen kahvenin tadı mutlaka daha güzel oluyordur.
Mesela "Pearl Harbour" hayatımda izlediğim en sıkıcı, en uzun, en berbat filmdi:))

toprak