Cumartesi, Nisan 30, 2005

Bir Pazarlama Aracı Olarak Fotograf

Bbc izleyicilerinden neden Rover marka arabalarını sevdiklerini anlatan fotoğraflarını göndermelerini istedi. Bbc editorleri ise bu resimlerden 11’ini seçip yayınladılar. Mesela, Yunanistan’dan Periklis Gogas şöyle diyor: “Neden Rover’ımı sevmeyeyim ki? Bu kombinasyona bakın, Rover’ım, sevgilim ve deniz. Dünyanın tüm güzellikleri bir arada”
Fotograf en önemli paylaşım araçlarından biridir. Fotografları, eğer sadece siz görecekseniz bir anlam ifade etmezler. Anlam paylaştıkça oluşur. Bu gücü markanız için neden kullanmayasınız? Müşterilerinizden neden sizde bu şekilde bir içerik oluşturmasını istemeyesiniz? Özellikle, markanız insanlar için duygusal bir anlam ifade ediyorsa avantajlısınız, ama markanızın yeterince derin bir anlamı yoksa da başlamak için iyi bir nokta. İlk aklıma şunlar geliyor; Mesela, Zanussi insanlardan “Zanussi ile yarattıkları harikaların paylaşını istese”, yada oteller, insanların otelde yaşadıkları deneyimlerin fotoğraflarını isteseler, yada zaman zaman kendi çektikleri resimleri paylaşsa.

Hiç yorum yok: