Cumartesi, Nisan 09, 2005

Vitra: Otantik Banyo Kültürü

Türkiye’den başarılı bir marka çıkarmak ne zor. Dünyadaki Türkiye imajını düşünün. Bu insanlar Türk asıllı bir markayı ne kadar kaliteli olarak algılayabilir. Bu yüzden, yurtdışındaki bir çok markamız alt segmentten yukarı çıkamıyor.
Vitranın son kampanyasını (ve genel olarak çizgisini) çok beğeniyorum. Ve, biraz daha yaratıcılıkla, Türkiye’den ilk dünya markasının çıkabileceğine inanıyorum. Vitra, banyo kültürünü satıyor. Ve banyo kültürü de, Türk kültürünün farklılığının en önemli parçası. Hamam, Kurna, doğu, oryantal, otantik, çini, ebru… bu zenginlikler başka hiçbir kültürde yok. Ve, bu zenginlikleri tasarım gücüyle birleştirerek (Ross Lovegrove) eşsiz bir marka yaratılabilir. Vitra'nın da yapmaya çalıştığı şey bu. Belki ileride büyük otellerin spa salonlarında yada Ritz Charlton gibi otellerin banyolarında Vitra markasını görebiliriz. Umarım... Her yazımın altına alacağımız ders gibi bir şey yazmaya çalışırım. Vitranın, çini ve ebru motiflerini modern bir kimlikle nasıl tasarımına kattığını düşünün. Bir Türk markası olarak sizde bu zenginlikleri işleyebilir misiniz?

1 yorum:

Eylül Ataklı dedi ki...

Ben Vitra'nın reklamını beğenmedim açıkçası. Vitra banyo kültürünü yansıtırken bence erotizmin dozunu fazla kaçırmış. Vitra'nın sanki çiftlere hitap etmeye çalışıyormuş gibi geldi. Bunun doğruluğu da tartışılır.
En başında yazdığın Türk markası yaratmanın zorluğu hakkında da bir şeyler söylemek istiyorum. "Türk" imajının marka yaratamamızda bir etkisi olabilir ama bence en büyük sorunumuz yurtdışındaki markalardan daha iyi bir hizmet sunamamamız. İş sadece kaliteyle bitmiyor. Starbucks'ın dünyadaki en kaliteli kahveyi ürettiğini kim söyleyebilir?