Çarşamba, Mart 01, 2006

Asık Musteriler Yaratmak

AltiustuTasarim'dan Mehmet, aşık müşteri kazanmak konusunda harika bir yazı yazmış. Yazıya buradan ulaşabilirsiniz. Mehmet'in yazısına bende yorum olarak üç mini araç ekledim. 1. Kullanıcıların ürünün kendisini şekillendirmesini teşvik edelim. Örneğin, CoolHunting'de ki ana banner her hafta farklı bir tasarımcı tarafından yapılmaktadır. Ya da flickr ana sayfasındaki resim flickr kullanıcılarının en çok beğendiği resimlerden seçilir. 2. Kullanıcılar için statu sembolleri yaratın. Sizin sitenizde ya da markanız üzerinde neleri teşvik etmek kullanıcıları daha aşık yapacaktır. Bunun cevabı bir forum için kaliteli paylaşımlardır. Kaliteli paylaşım yapanlara "Altın üye listesi" gibi bir sanal statu sembolu eklemek kullanıcılarda tutarlılık yaratır. Kendimden ornetk vereyim, o kadar yogun olmama ragmen bir forumda sürekli birseyler paylasıyorum. Cünkü forumun altın üye listesindeyim. 3. Kullanıcılar için kimlik yaratın. Bu sembolik bir şey olabilir. Ancak emin olun aşık müşteri yaratmada çok faydalı olacaktır. Örneğin Etsy'de satış yapan tüm tasarımcıları kendi Etsy markalı kartvizitlerini bastırmalarını teşvik ediyor. Flickr'da ki bir araç size Flickr fotografçı kimliği yapmanıza izin veriyor.

1 yorum:

Arda KUTSAL dedi ki...

Aşık müşteriler kazanmak yani iş tasarımının her tabakasında müşterilerini anlayarak çalışmalarını şekillendirmek, günümüz Web 2.0 dünyasında bir zorunluluk olmuştur. Sosyal Ağlar (Social Networks) şekillenmekte olan kullanıcı davranışlarının vazgeçilmezleri olan paylaşım ve güven kültürünü teknoloji arenasında sosyal kalmak için direnen müşterilerine(kullanıcılarına) sundukları sürece hayatta kalacaklardır.
Ana fikir olarak, Teknolojik Mühendislik yerini Sosyal Mühendisliğe bırakmak zorundadır.
Bu konularla ilgili iki yazım olmuştu, sanırım paylaşmakta olduğumuz konsepte değer katacaklardır.
Bu sebeple, "Yeni bir kavram: Sosyal Mühendislik" ve "Başarı için insan faktörü...!" isimli yazılarımı okumanızı öneririm.