Cornell Üniversitesinden, Brian Wansink yaptığı araştırmada insanların uzun&ince bardaklara kıyasla kısa&geniş bardaklarda %20-30 daha fazla içki içme eğiliminde olduğunu ortaya çıkarmış. Deney yapılırken bardaklara aynı miktar ve aynı tür içkiler kullanılarak servis edildiğini de ekleyeyim. Algı gerçektir. İnsanlar, iki bardağında içinde aynı miktar içki olmasına rağmen, uzun&ince bardakta daha fazla içki içtiklerini algılamışlar. (via reveries)
Bu haber, parti sahipleri ve barlar için iyi haberdir, çünkü parti sahipleri uzun&ince bardaklar kullanarak misafirlerinin daha az içki içmelerini sağlayabilir, veya barlar kısa&geniş bardaklar kullanarak müşterilerinin daha fazla içki tüketmesini sağlayabilir.
Bu fikrin uygulaması daha derindir. Barlara, bardak veya tabak üreten bir üretici düşünün. Bunun farklılaşma noktası ne kalitesi, ne tasarimi ne de fiyatıdır. Bu firmanın iddia ettiği şey, "benim bardaklarımla insanlar daha çok içki içer, sen daha çok kazanırsın" şeklindedir. Bardak üreten bir bilgi şirketi gibi.
kategori: müşteri nasıl düşünür?
tag: farklılaşma noktası, müşteri deneyimi, algı, restoran, bar
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder