Pazartesi, Eylül 05, 2005

Rock'n Coke'un iki kaybedeni

Rock'n Coke'u pazarlama gözünden değerlendirirsem iki kaybeden dikkatimi çekiyor. İkiside milyarlar verip sponsor olan iki marka; Turkcell ve Akbank
Turkcell: Hedef kitlesiyle en yakınlaşabileceği ortamda, o kadar paralar harcayarak ( mobil altyapıyı kurarak, sponsorluklar ve stand alanı) marka imajından kaybeden tek markaydı. Neden? Çünkü, orada cep telefonlarnı kullanmak mümkün olmadı, aşırı yığılmadan dolayı telefonlar kilitlendi, mesajlar 1 saat gecikmeli olarak ulaştı. Mobil bir baz istasyonu durumu tersine çevirebilirdi.
Akbank: Katılımcılara bir değer yaratmadan (bence kendisine de yaratmadı) festivalin resmi kartı oldu Akbank. Rock'n Coke'da tüm alışverişlerinizi sadece bu kart aracılığıyla yapabiliyordunuz. Yeterli altyapı kurulmamıştı. 1 saat kapıda sırada bekledikten sonra1 saatte kart için beklemek sinir bozucuydu. Kartın hem biz (katılımcılar) hem de marka için kayıptı. Akbank bu kart ile data toplayacağını düşündü, ama ben dahil birçok kişi doğru bilgilerini vermediler. Bizim için ise bu kartın hiçbir değeri yoktu. Akbank, katılımcıları uzun vadeli banka müşterisine çevirmek için çaba göstermedi.
İkinci defa bir eleştiri yazısı yazıyorum. Açıkçası beceremiyorum. İçimden bunu yazmak geldi çünkü, her iki marka içinde kaçan fırsatlar büyük.

6 yorum:

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

Merak ediyorum Turkcell ve Akbank tarafında bu işe bakan yetkililer ne diyorlar.. Hatta onların patronları neler diyordur acaba...

Dahası acaba diğer cep telefonu markaları çalıştı mı o bölgede dersiniz?

Bir merak daha, her sene bu festivalden şikayet etmeyeni duymadım, niye gider insanlar hala... Mazoluk mu var genlerimizde acaba???

Adsız dedi ki...

Ben kişisel olarak festivalden zevk aldım. Coca-colanın çok iyi neiyetli çalışmaları vardı. Mesela, gerila olarak çalışan bir dans ekibi vardı. Bence herkese zevk verdi. Konserlerde hava koşullarına rağmen başarılıydı. Ceza'nın imza dağıttığı alandaydım. Öfkesi, hırsı ve tavırlarından çokca etkilendim.

Ama bu iki marka çokca para harcayıp çeşitli nedenlerle kaybettiklerini gördüm. Kişisel olarak Akbank'ın festivali olduğu gibi gördüğünü, insanlara Akbank'ı göstermenin yeterli olduğuna inandı. Oysa, katılan herkesi Akbank müşterisi yapabileceklerini düşünmeliydiler.

bu arada Telsim ve Avea hatları normaldi

Adsız dedi ki...

Cezanın öfkeli ve hırslı tavrı mı?
Hem de coca cola altında. Neye peki bu hırs ? Altında şarkı söylediği cola kapitalizmine mi? Komik bu hırs! Alternatifler bile gerçek değil artık.

Adsız dedi ki...

yani söylemek istediğim şu! Rap gurupları düzene karşı duruyorlar ve hırslılar, peki bu düzeni besleyen dev şirket colanın altında bu hırs kime. Sonuçta rap şarkıcılarının cola içerek hırslanması yada sakız çiğneyerek arabaya hatun atması pek isyankar hırslı yada asi bir tavır değil bence. Reklam hırsı diyelim. coca cola altında şarkı söylerken, öfke hırs ve tavır yapmayacaksın! Komik kalıyor Ceza için!

Baris Erkol dedi ki...

Ceza'nın sahnede ettiği küfürler sonucunda kendisine açılan davalarda ödediği, ödeyeceği tazminat, bu sahne şovu ile kendi reklamını yapması sonucunda elde elde ettiği gelirin yanında bir hiç! Başarılı bir pazarlama yöntemi bence Ceza'nın stratejisi. Zaten mevcut olan hırsını, öfkesini ve tavırlarını bu strateji ile birleştirmesi bana hiç de ters gelmiyor.