Pazartesi, Haziran 27, 2005

Amazon.Com'dan Simitçiler İçin Yeni Bir Fikir

Amazon'dan yeni bir şey daha kaptım. Amazon.Com'u ilk açtığınızda sağ üst köşede altın renkli bir sandık görürsünüz. bu sandıkta kısıtlı bir zaman diliminde geçerli olmak üzere size özel fırsatlar sunar. Unutmayın kısıtlı zaman için. Sandık kapalı olduğu zaman bilirsiniz ki orada bir fırsat var. Bu sandıkdan aklıma simitçiler(!) için bir fikir geldi. Bakalım beğenecek misiniz? Simitin sıcak olması çoğu insan için değerlidir. Bilirsiniz, simit Dünyaların duvarlarında kocaman bir simit ve çay resmi olur. Ben olsam, o simit resimlerini ışıklandırırdım. Simitler her fırından çıkışında bir dakika boyunca o ışıkları yakardım. Bu ışık "hemen o an gelirseniz simidiniz sıcak olur" anlamına gelir. Sıcak simitte daha çekici gelir insanlara. Basit bir fikir. Ve diğer sektorlerde de kullanılabilir. Ne dersiniz...

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Zeynep haklısın. Buradaki fikir, bilbordların, panoların, insanları kısa zaman için bir fırsat olduğunu göstermesi için ışıklandırılması, seslendirilmesi ve şnsanları heyecanlandırması.

Mesela, Carrefour'da bazen kısa zamanlı çok büüyk indirimler vardır. Gerçi bu indirimler mağaza içinde hoparlorle duyurulur ama dah öteye gidip ışıklı bir görsel hazırlanabilir.

Burada benim ilhamım ambulans sireni. Nasıl ki onu gördüğünüzde ve duyduğunuzda aciliyet duyarsınız. Burada da benzer şekilde heyecan yaratılabilir.

Adsız dedi ki...

bence zeynepin fikrindeki gibi simitleri sicak tutacak isitici ve (simdilik simitcilerden beklenemez cok fazla zincir olurlarsa olabilir belki ama) simulasyonla musteri gelis saatlerine ve taleplerine gore taze urun uretilir ve hep sicacik urunler bulundurulabilir.
ozgur'un yazida belirttigi cayin yaninda simit panolari var. bu panolar bence simidin susamindan baska birseyi on plana cikartmiyor. belki isiklandirma gecici degil devamli olmali. simiti panolarda daha sicak gosterirlerse bence daha istah kabartici ve cekici olabilir. bunun ustune simiti surekli sicak tutabilirsen sadik musteri kitleni arttirirsin bence.
bence ozgurun onerdigi sistem markalarin en buyuk hedefi olan sadik musteriyi arttirmaz. aksine aynisini taklit eden rakipler oldukca musteriyi hep o an en taze olan simitciye iter.

Adsız dedi ki...

yorumu yazdiktan sonra aklima Unilever Omo'nun "Kirlenmek Guzeldir" slogani geldi. Her yerde anlatilan klasik bir ornektir ama yorumumla alakali oldugu icin tekrar bahsedeyim dedim. Bildiginiz gibi pazar oturmus oldugu icin ve rakiplerde guclu oldugu icin rakiplerden pay calmak oldukca zor durumda deterjanda. Omo madem pay calamiyoruz bizde pazari buyuturuz diyerek boyle bir kampanya yapti.
Ozgur'un onerisi de bence pazar paylarini degistirmez hatta paylar arasinda cok fark varsa paylari esitler. Payi kucuk olanlar pay kazanir, buyukler kaybeder ancak tuketicinin tercihini ikame gida urunlerinden simite yoneltebilir. Hatta insanlarin karni cok ac degilken bile simit yemesini saglayabilir. Bu acidan bakarsak pazari buyutmek icin iyi bir fikir olabilir.